Často kladené otázky

Kdy se slaví Giving Tuesday?

Giving Tuesday se každoročně slaví po celém světě vždy v úterý po oslavách dne díkůvzdání a jako kontrast k nákupnímu šílenství na Black Friday. V roce 2018 připadá na úterý 27. listopadu.

Co může z Giving Tuesday získat naše organizace, firma či instituce?

Iniciativa Giving Tuesday staví na síle globálního hnutí, které podporuje filantropické aktivity vaší organizace, zejména v sezóně blížících se vánočních svátků. Vaše organizace má příležitost připojit se ke stovkám tisíc organizací po celém světě za účelem posílení filantropického sektoru jako celku. Stejně jako maloobchodní svět těží z nákupních dnů Black Friday, Giving Tuesday dělá totéž pro dárcovství.

Kdo se může zapojit?

Každý! Do hnutí Giving Tuesday se mohou zapojit jednotlivci, rodiny, neziskové organizace, školy, univerzity, města, obce, malé podniky i velké firmy, staří, mladí, prostě každý, kdo má dobré srdce a rozhodne se dělat dobré skutky a měnit svět kolem sebe k lepšímu.

Co má naše organizace udělat proto, aby se do letošních oslav zapojila?

Je to snadné! Využijte Giving Tuesday jako příležitost dělat dobré skutky, motivovat a inspirovat další k dárcovství, dobrovolnictví či laskavosti. Podívejte se na nápady a příklady nebo si stáhněte naši příručku případových studií, která vás může inspirovat.

Musí organizace a firmy platit nějaké poplatky, aby se mohly zapojit?

Ne! Giving Tuesday je otevřené hnutí, které povzbuzuje dávání. Všechny naše zdroje a kanály jsou k dispozici zdarma.

Kdo v česku Giving Tuesday oficiálně zastřešuje?

Giving Tuesday od roku 2016 v Česku zastřešuje Asociace společenské odpovědnosti, největší iniciativa společenské odpovědnosti (CSR) a udržitelného podnikání v Česku, která sdružuje a propojuje organizace z korporátního, neziskového, vzdělávacího i veřejného sektoru s cílem zvýšit jejich potenciál a kompetence v oblasti CSR, udržitelného podnikání a Cílů udržitelného rozvoje (tzv. SDGs). Více na www.spolecenskaodpovednost.cz.

Může naše organizace získat peníze či dotace prostřednictvím webu Giving Tuesday?

Ne. Giving Tuesday je hnutí. Nejsme organizace a nepřijímáme ani neposkytujeme žádné dary. Pomáháme získat peníze ostatním. Všechny dárcovské výzvy musí být provedeny prostřednictvím dárcovských platforem. Všechny zapojené organizace jsou zodpovědné za vlastní fundraisingové kampaně a iniciativy zaměřené na získávání finančních prostředků.

Může naše organizace používat logo #givingtuesday?

Ano! Chcete-li propagovat vaši Giving Tuesday aktivitu, můžete využít naše logo. Logo #givingtuesday si můžete volně stáhnout ZDE.

Jak můžeme pomoci rozšířit povědomí na sociálních médií?

  • Mluvte o dárcovství a dobrých skutcích za pomocí hashtagů #GivingTuesdayCZ a #GivingTuesday.
  • Lajkněte nás na Facebooku a použijte hashtagy #GivingTuesdayCZ a #GivingTuesday.
  • Sledujte nás na Twitteru a použijte hashtagy #GivingTuesdayCZ a #GivingTuesday.
  • Jsme také na Instagramu.
  • Sdílejte příspěvky z našich oficiálních sociálních sítí.
  • Oznamte svou účast na Giving Tuesday do svých sítí pomocí e-mailů a newsletterů na vaše odběratele.