Pěstounská péče je nedocenitelná služba v pravém smyslu slova, služba dítěti, jeho rodičům, společnosti a státu. Má za cíl naplnit právo dítěte vyrůstat v rodině, v láskyplném a bezpodmínečném prostředí. Provázení pěstounskou péčí je služba, kterou automaticky získává a také potřebuje každá pěstounská rodina.
Naše organizace Děti patří domů, z. s. pojímá provázení jako stěžejní prvek komplexní podpory celé pěstounské rodiny. Propojujeme tak veškerou potřebnou odbornou péči a služby. Široká škála služeb obsahuje mimo standardní činnosti např. zajištění vzdělávacích programů a respitních pobytů pro děti, podporu při řešení krizových situacích, zprostředkování odborných služeb (terapií, psychoterapií, supervizí) a další související služby dle aktuálních potřeb dětí a pěstounů. Věnujeme se také intenzivně osvětové činnosti v oblasti pěstounské péče a hostitelské péče pro děti z dětských domovů.
O naší organizaci
Motto organizace: „Opravdovou rodinu netvoří pokrevní svazky, ale vzájemný respekt a radost, které si lidé navzájem poskytují.“ Richard Bach
Našim posláním již od roku 2008 je podporovat a rozvíjet náhradní rodinnou péči a hostitelskou péči v České republice s hlavním cílem naplnit právo a potřebu dětí žít v rodině u „svých lidí.“ Tím se snažíme napomáhat snižování počtu dětí v ústavní výchově.
Cílová skupina
Poskytujeme pomoc a poradenství dětem do 18 let, které to potřebují, a které se na nás obrátí. Naše služby a akce pak jsou určeny primárně pro děti vyrůstající v PP a jejich pěstouny, příp. poručníky. Osvětové aktivity a poradenství k náhradní rodinné péči a hostitelství jsou otevřené veřejnosti z celé České republiky.
Historie
Naše organizace vznikla 19. února 2008, kdy vzniklo občanské sdružení Děti patří domů. U zrodu stály Dagmar Zezulová, Michaela Blahutová, Markéta Havlíčková, Blanka Krausová a Lenka Fořtová. Hlavním a dlouhodobým cílem organizace bylo napomáhat snižování počtu dětí v dětských domovech a kojeneckých ústavech a ochrana práv, zájmů a potřeb dětí.
Naše činnost zpočátku navazovala na již existující aktivity, které již několik let organizovala Dagmar Zezulová a to setkávání pěstounek a zajištění respitní péče. Až do roku 2013 DPD existovalo jako zájmové sdružení stojící především na dobrovolnické práci všech aktivních členů.
Změnu přinesla až novela zákona SPOD v roce 2013, kdy jsme se rozhodli definitivně profesionalizovat. Zpočátku provázela Michaela Blahutová jako jediná klíčová pracovnice. Postupně se začal budovat tým klíčových pracovníků. Podporujeme naše zaměstnance v rozvoji svých kompetencí a převzetí odpovědnosti za vykonanou práci a řídíme se filozofií svoboda v práci. Současně nabízíme podporu a týmové řešení situací.
V současné době se intenzivně věnujeme provázení pěstounských rodin, respitním pobytům a vzdělávání respitních pracovníků, hostitelské péči a rozvoji dobrovolnické činnosti.
Cookies na tomto webu slouží k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze provozu. Kromě toho sdílíme informace o vašem používání webových stránek s našimi partnery v sociálních médiích, reklamě a webové analytice, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili z vašeho používání jejich služeb. Více informací o zpracování ZDE.
Jednotlivé souhlasy
Nezbytné, aby stránky fungovaly
Nezbytné soubory cookie pomáhají učinit web použitelným povolením základních funkcí, jako je navigace na stránce a přístup do zabezpečených oblastí webu. Bez těchto cookies nemůže web správně fungovat.
Předvolby, abyste si mohli ukládat vaše nastavení
Předvolené soubory cookie umožňují webové stránce zapamatovat si informace, které mění způsob, jakým se web chová nebo vypadá, například preferovaný jazyk nebo oblast, ve které se nacházíte.
Analytika, abychom mohli stránky zlepšovat
Analytické cookies pomáhají majitelům webových stránek porozumět tomu, jak návštěvníci interagují s webovými stránkami, a to anonymním shromažďováním a hlášením informací.
Marketing, aby se vám nezobrazovala reklama, která vás nezajímá
Marketingové cookies se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami. Záměrem je zobrazovat reklamy, které jsou pro jednotlivého uživatele relevantní a poutavé, a tím cennější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.